Borrelia- Uppdatering några dagar senare:..

Borrelia- Uppdatering några dagar senare:.. - Hej kompis Dela enkla tips till våra vänner, I artikeln du läste denna gång med titeln Borrelia- Uppdatering några dagar senare:.., Vi har förberett väl för den här artikeln du läser och hämta informationen däri. förhoppningsvis fylla inlägg Artikel allmänna, Artikel dagliga, Artikel De senaste tipsen, Artikel hälsa, Artikel tekniker, vi skriver kan förstå. Tja, glad läsning.

titel : Borrelia- Uppdatering några dagar senare:..
länk : Borrelia- Uppdatering några dagar senare:..

Läs också


Borrelia- Uppdatering några dagar senare:..

Alltså, fy bubblan vad otäckt det här har varit. Då jag själv utan större framgång eftersökt både information och bilder på en s k atypisk borreliainfektion delar jag min upplevelse här på bloggen i hopp om att det kan vara till hjälp för någon annan som råkar ut för samma.

Komma hem

Det som från början såg ut som en kraftig rodnad utvecklades snabbt till något  man skulle kunna beskriva som en mer köttig variant av borrelia än den man är van att se. 
Visste ni förresten att ett borreliautslag hos kvinnor ofta ser väldigt annorlunda ut än hos män? Inte jag heller. Men nu vet jag och har precis råkat ut för exakt detta, men hittade dessvärre informationen först efter mitt eget utslag börjat läka. Istället för det klassiska ringformade är kvinnans i allmänhet jämnrött med blåsbildning centralt i rodnaden. 

Varför denna information inte gått att finna på någon vårdrelaterad sajt(tro mig jag har läst på om Borrelia hos dem alla) är för mig obegripligt. Vid en studie om borrelia genomförd  av en kvinnlig forskande läkare i Karlskrona mellan åren 1997-2002, gjordes upptäckten om att en borreliainfektion kan te sig väldigt olika beroende på om det rör sig om en man eller kvinna. Det som beskrivs i böcker och på nätet är i regel endast det klassiska manliga utslaget varför borrelia ofta också missas hos kvinnan. En obehandlad borreliainfektion kan ge allvarliga komplikationer och i värsta fall ge neurologisk påverkan s k neuroborrelia varför det blir extra viktigt att lyfta fram.

Komma hem

Från att ha börjat som en kraftig rodnad utvecklades mitt utslag till att bli något ganska otäckt att titta på. Efter något dygn bildades blåsor som växte sig större och större för varje dag. Vidare har jag även känt av en konstig domnad känsla över utslaget samtidigt som det gjort ont och varit mycket ömt med allt som kommit emot och på det en kraftig värmeökning. Utslaget har varit brinnande hett, något som verkligen antytt att här är det kraftig i n f e k t i o n som råder. 

Färgen har gått från att vara ilsket röd till en mer blåviolett nyans. Har också haft ont i benet och det har varit besvärligt att gå. Inget av mina symptom är typiska för borrelia om man läser på om det och två olika läkare har också uttalat sig om att det ej ser ut som en borreliainfektion. Det är mycket som inte stämmer såvida man inte känner till det faktum att symptomen hos kvinnan ofta skiljer sig från det manliga utslaget. 

Komma hem

Med hänvisning till att jag plockat bort en fästing på precis samma område ca 10 dagar tidigare stod både jag och framförallt min sambo- som var helt övertygad och som var den som uppmanade mig att söka vård snabbt- att det måste röra sig om borrelia och penicillin skrevs ut. Nu idag vet ju jag med säkerhet att det är borrelia då det yttrat sig precis så som det ofta gör hos kvinnor, men där och då kände jag mig väldigt osäker och kunde lika väl blivit hemskickad med rådet att avvakta och se. 

Jag har nu ätit Kåvepenin i snart fyra dygn och det börjar nu äntligen vända. Värmeökningen har lagt sig och de otäcka blåsorna har så sakteliga börjat gå ner. Det ser fortfarande rätt nasty ut och färgen är fortfarande rödlila men det känns mycket bättre i benet, gör inte längre ont att gå eller ens att vidröra rodnaden och svullnaden runt ben och vrist har också den börjat minska. 

Komma hem

De senaste dygnen har jag knappt vågat sova om natten då jag varit rädd att hela benet skulle svullna upp och när rodnaden en kväll gick utanför det markerade området trodde jag att min sista stund var kommen, eller åtminstone mitt bens sista stund. Vad är det för något? Mördarbakterier, nekros och amputation var det som huvudsakligen for runt i huvudet. För hudinfektionen såg onekligen väldigt konstigt ut och stämde inte alls med något annat jag läst om eller sett bilder på. Allra minst stämde det ju in med borrelia- fästingbettet till trots. Men så visade det ju sig vara precis så ändå.

Dessutom hade TV4 Nyhetsmorgon en kvinnlig gäst härom morgonen, Christina som råkat ut för just en sådan där hemsk mördarbakterie och som verkligen varit min största skräck. Christina tvingades amputera både armar och ben, men alltså vilken f a n t a s t i s k kvinna och vilken fantastisk i n s t ä l l n i n g till det som hänt henne. Klippet med Christina finns här. Se det!

Nästa gång ska jag ge er en uppdatering om vindsgarderoben. 



//Tina




således artikel Borrelia- Uppdatering några dagar senare:..

det är alla artiklar Borrelia- Uppdatering några dagar senare:.. Den här gången förhoppningsvis kan ge fördelar till er alla. Okej, du ser i en annan artikel post.

Du nu läser artikeln Borrelia- Uppdatering några dagar senare:.. adressen https://delaenkla.blogspot.com/2019/04/borrelia-uppdatering-nagra-dagar-senare.html

Prenumerera på gratis e-postuppdateringar:

0 Response to "Borrelia- Uppdatering några dagar senare:.."

Skicka en kommentar