Glad Påsk & Borrelia var det här...

Glad Påsk & Borrelia var det här... - Hej kompis Dela enkla tips till våra vänner, I artikeln du läste denna gång med titeln Glad Påsk & Borrelia var det här..., Vi har förberett väl för den här artikeln du läser och hämta informationen däri. förhoppningsvis fylla inlägg Artikel allmänna, Artikel dagliga, Artikel De senaste tipsen, Artikel hälsa, Artikel tekniker, vi skriver kan förstå. Tja, glad läsning.

titel : Glad Påsk & Borrelia var det här...
länk : Glad Påsk & Borrelia var det här...

Läs också


Glad Påsk & Borrelia var det här...

Jaha, här hade man laddat för en härlig Påsk som var tänkt att både vara av det produktiva och lugna slaget. Körde järnet här igår med dammsugaren och torkade alla golv och idag skulle jag gett mig på badrummet men det fick vara för här sitter jag med benet i högläge.

Igår fick jag nämligen plötsligt ont i mitt vänstra ben. Precis som med kristallerna kom det hela som en blixt från klar himmel och plötsligt kändes det som om jag blivit tilldelad 10 getingstick och på bara några sekunder blev huden ilsket röd. I den här regionen på benet satt för sisådär 10 dagar sedan en fästing som sambon fick plocka bort. Allt var sedan lugnt fram tills igår då det tydligen blossade upp en ordentlig infektion. 

Komma hem

Två läkare har tittat på min stora rodnad och ringat in. Den har inte det där typiska utseendet med en stor rund ring med en röd mitt. Nej, här är det mer helrött, svullet och rodnaden har sedan igår även berikats med pyttesmå blåsor och det gör o n t  att göra det mesta som att stå och gå eller bara sitta. Inte helt klart om det är Borrelia eller ej men allt lutar ändå åt det. 

Självklart har jag även Googlat och skrämt upp mig själv med att det förmodligen också skulle kunna vara en sådan där 'köttätande mördarbakterie' som börjat härja runt i min kropp. Fy så läskigt. Tillstöter det hög feber tillsammans med ökad smärta är jag den förste att dra upp dörren på akutmottagningen kan jag lova.

Äter nu Kåvepenin som jag lägligt nog blir galet dålig av i mag-tarmkanalen så det passar bra att vi mest tänkt hålla oss hemma i Påsk. Lite får man väl förhoppningsvis gjort ändå. Och som vi alla vet finns det mycket, mycket värre saker än en Borreliainfektion och tacksam är jag att det hela gav sig till känna och att behandling har kunnat sättas in i tid. Något som förhoppningsvis även kan förebygga vidare komplikationer. TBE har jag tack och lov vaccinerat mig mot och fyller nu endast på med ny dos vart femte år. 

Lite om livet som det också kan vara. Glad Påsk på er!


//Tina




således artikel Glad Påsk & Borrelia var det här...

det är alla artiklar Glad Påsk & Borrelia var det här... Den här gången förhoppningsvis kan ge fördelar till er alla. Okej, du ser i en annan artikel post.

Du nu läser artikeln Glad Påsk & Borrelia var det här... adressen https://delaenkla.blogspot.com/2019/04/glad-pask-borrelia-var-det-har.html

Prenumerera på gratis e-postuppdateringar:

0 Response to "Glad Påsk & Borrelia var det här..."

Skicka en kommentar