Minimalism i skafferiet & Ett blankt blad...

Minimalism i skafferiet & Ett blankt blad... - Hej kompis Dela enkla tips till våra vänner, I artikeln du läste denna gång med titeln Minimalism i skafferiet & Ett blankt blad..., Vi har förberett väl för den här artikeln du läser och hämta informationen däri. förhoppningsvis fylla inlägg Artikel allmänna, Artikel dagliga, Artikel De senaste tipsen, Artikel hälsa, Artikel tekniker, vi skriver kan förstå. Tja, glad läsning.

titel : Minimalism i skafferiet & Ett blankt blad...
länk : Minimalism i skafferiet & Ett blankt blad...

Läs också


Minimalism i skafferiet & Ett blankt blad...

Vi befinner oss på årets näst sista månad och i motsats till den stora massan rensar jag nu bort istället för att fylla på. Känner mig ofta extra motiverad den här tiden att göra rent hus i alla skrymslen och vrår. Det nya året blir på så vis en ren start fritt från överflöd och ouppklarade saker som tar en massa onödig energi i besittning.

De kommande veckorna fokuserar jag b la på att tömma ut och använda upp sådant som blivit ståendes i skafferiet. Mest är det torrvaror som använts endast någon gång såsom chokladpudding, olika mjölsorter, marsán, bearnaisesås, chiafrön, lasagneplattor, diverse bars, kokosflingor och grötris. Men också tex vitaminer och mineraler. Det som finns bunkrat får framöver styra menyn och så blir det även lite bakning av bröd, b la frallor med chiafrö på bilden nedan och någon mumsig kaka. Målet är helt klart ett mer minimalistiskt skafferi under 2019.

Även i kylen finns det mat som behöver ätas upp såsom sylter och olika tillbehör. I frysen har vi tack och lov varit mer konsekventa under hösten.


Under November och December ser jag även till att rensa bland min digitala oreda, reducerar ner bokmärken och bilder på dator och telefon till ett minimum. Mail rensas regelbundet men det finns ändå alltid några kvar att gå igenom och cleara. Jag passar även på att rensa bort papper i pärmar.

Innan årets slut ser jag även till att nollställa alla eventuella krediter på t ex mat- och bensinkonton. Det känns viktigt att balansera upp ekonomin i n n a n årets slut. Obetalda skulder är verkligen inte något jag vill ha dragandes med in på det nya året. 
Vidare kommer även saker som rensats bort och samlats till försäljning att fortsätta annonseras ut. En liten parentes här är att vi har en omgång prylar som ska lämnas in på auktion och det kommer vi dessvärre inte hinna med nu detta året. Det får bli en viktig prio i början på nästa år.

Jag har den senaste tiden lagt märke till hur jag blir alltmer blir stressad av saker som det finns för mycket av i vårt hem. Att hamstra och bunkra är helt enkelt inte min grej längre. T ex så upptäckte jag att det fanns en massa kronljus i vårt förvar som vi tänder så sällan. Dem kommer jag att gå all-in för att använda upp här nu under Julen och även innan. De får helt enkelt ersätta värmeljusen en tid och som jag annars föredrar. 

Innan året är till ända går jag nu även in för att avsluta påbörjade serier både bland poddar och på TV. Jag tittar nästan uteslutande via Netflix och Play så det blir lätt att det samlas på. Helst streckkollar vi en serie i taget men det börjar bli allt vanligare med att man vackert får vänta en vecka mellan varje avsnitt. Ännu vanligare är ju detta bland poddar och det blir då också ofta att det lyssnas parallellt på flera samtidigt.

En liten kraftansträngning sen kommer belöningen med att kunna inleda det nya året fritt från det som hör 2018 till. 2019 blir som ett blankt blad. 


//Tina




således artikel Minimalism i skafferiet & Ett blankt blad...

det är alla artiklar Minimalism i skafferiet & Ett blankt blad... Den här gången förhoppningsvis kan ge fördelar till er alla. Okej, du ser i en annan artikel post.

Du nu läser artikeln Minimalism i skafferiet & Ett blankt blad... adressen https://delaenkla.blogspot.com/2018/11/minimalism-i-skafferiet-ett-blankt-blad.html

Prenumerera på gratis e-postuppdateringar:

0 Response to "Minimalism i skafferiet & Ett blankt blad..."

Skicka en kommentar