Färdig-Julat...

Färdig-Julat... - Hej kompis Dela enkla tips till våra vänner, I artikeln du läste denna gång med titeln Färdig-Julat..., Vi har förberett väl för den här artikeln du läser och hämta informationen däri. förhoppningsvis fylla inlägg Artikel allmänna, Artikel dagliga, Artikel De senaste tipsen, Artikel hälsa, Artikel tekniker, vi skriver kan förstå. Tja, glad läsning.

titel : Färdig-Julat...
länk : Färdig-Julat...

Läs också


Färdig-Julat...

Jag är normalt sett i n t e en av dem som kastar ut Julen så fort den är över utan väntar gärna in i det sista och allra helst till Tjugondag Knut, men i år känns det precis tvärtom. Jag känner mig på alla sätt och vis färdig med Julen och vill nu komma vidare med att rensa och röja tillsammans med en rad andra projekt som väntar på att bli färdigställda. Det kliar i fingrarna vilket jag välkomnar och ser som ett bra tecken. Gran, pynt och stjärnor plockas ner till helgen men ljusringen i vardagsrummet och ljusstaken i verandan får stå kvar. 

Vidare är Julmaten uppäten, glöggen och musten uppdrucken, skafferiet tömt och jag längtar nu mest av allt att efter att få sätta tänderna i projekt kök med städ av ugn och fläkt och kylskåp samt rensa och torka ur i alla skåp och lådor.  Köket är ett mödosamt projekt men känslan när allt är rent och fräscht och organiserat och luftigt är svår att slå. Mellan varven brukar jag slår jag mig ner i favoritfåtöljen i köket och pausa med en kopp kaffe.


Ett par dagar nu har det varit upp emot 7 plusgrader och med blå himmel och en sol som värmer gott kom det Vårkänslor i hela kroppen. Kanske är det just det som gör att jag nu vill lägga Julen bakom mig så snabbt. Vi har haft det gott och njutit och tagit det lugnt och fått tid till återhämtning. Batterierna är åter laddade och jag känner mig minst sagt redo nu att möta det nya året med fortsatt fokus på enkelhet och balans.


//Tina




således artikel Färdig-Julat...

det är alla artiklar Färdig-Julat... Den här gången förhoppningsvis kan ge fördelar till er alla. Okej, du ser i en annan artikel post.

Du nu läser artikeln Färdig-Julat... adressen https://delaenkla.blogspot.com/2018/12/fardig-julat.html

Prenumerera på gratis e-postuppdateringar:

0 Response to "Färdig-Julat..."

Skicka en kommentar