Granen klädd & Nya Insikter...

Granen klädd & Nya Insikter... - Hej kompis Dela enkla tips till våra vänner, I artikeln du läste denna gång med titeln Granen klädd & Nya Insikter..., Vi har förberett väl för den här artikeln du läser och hämta informationen däri. förhoppningsvis fylla inlägg Artikel allmänna, Artikel dagliga, Artikel De senaste tipsen, Artikel hälsa, Artikel tekniker, vi skriver kan förstå. Tja, glad läsning.

titel : Granen klädd & Nya Insikter...
länk : Granen klädd & Nya Insikter...

Läs också


Granen klädd & Nya Insikter...

Idag är det Vintersolstånd vilket betyder att vi möter årets kortaste och mörkaste dag. Det betyder också att det från och med imorgon vänder och går mot ljusare tider igen. Även om det dröjer innan vi kommer att märka någon skillnad på dagsljuset känns ändå vetskapen om att det är just så, nog för att känna hopp om längre dagar. 

Igår blev granen klädd. Det blev i år endast några få ornament tillsammans med en handfull gröna sidenband. När jag stod där och plockade med julkulor och övrigt pynt insåg jag ganska snabbt att jag inte alls ville hänga upp dem alla i granen. I ärlighetens namn hade jag nöjt mig med bara ljusslingan och de vackra gröna sidenbanden. 


Om jag bara vetat om detta hade jag naturligtvis inte kompletterat med ytterligare dekorationer för bara en tid sedan. Ibland är det som om jag inte känner mig själv och blir lika överraskad varje gång över hur jag numer så självklart söker enkelheten. 

Det har varit en lång process att komma hit men ofta är det ändå som om jag inte hinner med mig själv utan fortfarande befinner mig kvar i det gamla tänket och tror mig visst vilja ha en ansenlig uppsättning dekorationer till granen. Men jag vill inte det. Jag uppskattar det enkla mycket mer och nästa år blir det med stor säkerhet endast slingan och banden kvar.

På samma sätt känner jag mig delad och osäker på hur jag ska inreda arbetsrummet som kommer stå klart här nu under vintern. En del av mig tänker enkelhet och minimalism, en annan del av mig inspireras fortfarande av vackra och välinredda miljöer. Det här är ett dilemmat jag flera gånger hamnat i på den här resan och tycks onekligen vara något jag behöver ägna mer tid åt, reflektera över och reda ut med mig själv.  


//Tina





således artikel Granen klädd & Nya Insikter...

det är alla artiklar Granen klädd & Nya Insikter... Den här gången förhoppningsvis kan ge fördelar till er alla. Okej, du ser i en annan artikel post.

Du nu läser artikeln Granen klädd & Nya Insikter... adressen https://delaenkla.blogspot.com/2018/12/granen-kladd-nya-insikter.html

Prenumerera på gratis e-postuppdateringar:

0 Response to "Granen klädd & Nya Insikter..."

Skicka en kommentar