Enkel Yoga...

Enkel Yoga... - Hej kompis Dela enkla tips till våra vänner, I artikeln du läste denna gång med titeln Enkel Yoga..., Vi har förberett väl för den här artikeln du läser och hämta informationen däri. förhoppningsvis fylla inlägg Artikel allmänna, Artikel dagliga, Artikel De senaste tipsen, Artikel hälsa, Artikel tekniker, vi skriver kan förstå. Tja, glad läsning.

titel : Enkel Yoga...
länk : Enkel Yoga...

Läs också


Enkel Yoga...

Den senaste tiden har jag satt ihop mitt eget Yogapass via sidan Yogobe. På sidan finns utförliga beskrivningar, modifikationer, steg för steg samt hur de olika yogapositionera verkar på kroppen. Ofta känner man ju själv vilken eller vilka delar av kroppen som behöver lite extra omsorg, stretching och avslappning och genom att välja ut några få övningar kan du enkelt skapa ditt alldeles egna yogapass att utföra hemma på vardagsrumsgolvet.

Nedan kan ni se den kombination av Yogapostioner som jag har valt att använda mig av den senaste tiden. Då jag känner ett stort behov av avslappnande övningar är dessa enkla och kravlösa för kroppen. Jag stannar mellan 3-7 minuter i varje position. Den första positionen Balasana eller barnet är en favorit och ibland behövs bara en stund i denna pose för att komma ner i varv. Bild 2 och 3 används i ett flöde med varandra där man andas in i kon och andas ut i katten.


Vidare har jag valt följande tider för de olika yogapositionerna. Här får man prova sig fram och känna efter vad som känns bra samt hur långt man vill passet ska vara. Mitt hamnar på dryga 20 minuter vilket känns lagom och kan lätt klämmas in under dagen.

Barnet 7 min
Kon-Katten 3 min
Knä mot bröst 7 min
Död mans position 3 min
Bergspositionen- Här stannar jag tills jag känner mig redo att stiga av mattan. Det brukar bli runt 1- 2 min.

Jag kan verkligen rekommendera detta upplägg. För mig har det känts mer motiverande att plocka fram mattan och verkligen få till det här med yogan sedan jag började skräddarsy mitt eget pass. Det ger mig det min kropp just nu behöver som allra mest och kan enkelt anpassas efter hand. Hoppas detta var till hjälp för er som önskar komma igång eller bara återuppta yogan som både avslappnings- och träningsform.


//Tina




således artikel Enkel Yoga...

det är alla artiklar Enkel Yoga... Den här gången förhoppningsvis kan ge fördelar till er alla. Okej, du ser i en annan artikel post.

Du nu läser artikeln Enkel Yoga... adressen https://delaenkla.blogspot.com/2019/01/enkel-yoga.html

Prenumerera på gratis e-postuppdateringar:

0 Response to "Enkel Yoga..."

Skicka en kommentar