Mina tankar ett halvår senare...

Mina tankar ett halvår senare... - Hej kompis Dela enkla tips till våra vänner, I artikeln du läste denna gång med titeln Mina tankar ett halvår senare..., Vi har förberett väl för den här artikeln du läser och hämta informationen däri. förhoppningsvis fylla inlägg Artikel allmänna, Artikel dagliga, Artikel De senaste tipsen, Artikel hälsa, Artikel tekniker, vi skriver kan förstå. Tja, glad läsning.

titel : Mina tankar ett halvår senare...
länk : Mina tankar ett halvår senare...

Läs också


Mina tankar ett halvår senare...

Under veckan har vi lämnat in på auktion en del av de möbler och annat som vi tidigare förvarat i källaren och som en del av er säkert minns tillfälligt fick flytta upp igen och med det finns det nu än mindre i våra ägor. Jag ska ärligt erkänna att jag de senaste dagarna känt av en viss tomhet. För mig har detta varit en återkommande känsla efter i stort sett varje utrensning så den är inte på något vis obekant för mig, men kan ändå upplevas lite jobbig till en början. 

Som mest tydlig har den här känslan också alltid varit vid just reducering av möbler. Det blir en så tydlig och märkbar förändring när möbler tas bort. De upptar stor plats och med det lämnar de också ett tomrum efter sig. Men känslan brukar snabbt segla förbi och inom kort är de på väg till någon annans hem. Där hoppas jag de kan komma till mer nytta och bringa ny glädje igen.


Det är också nu ett halvår sedan vi började skala av ordentligt i vårt hem. Jag kan inte säga att jag saknat något av det som vi tagit bort. Lite ovant i början men snabbt hade vi vant oss vid mer utrymme och en enklare känsla och idag är det inget jag ens reflekterar över längre. Det känns fridfullt. Inte längre lika mycket som pockar på vår uppmärksamhet. Inte lika många saker som behöver skötas och tas om hand.

Kanske får jag äta upp det här en vacker dag men under den här tiden som gått känns det också som om mitt intresse för inredning har svalnat av rejält. Jag ägnar allt mindre tid åt att drömma om välkomponerade interiörer och har inte längre några större planer eller projekt när det kommer till att inreda eller göra om i vårt hem. Säkert kommer det hända någonting mer på den fronten längre fram men i det stora hela varken saknar eller önskar jag mig något mer i prylväg just nu. 

Det är en lite märklig känsla då hem och inredning alltid varit en så stor del av mig. En passion. Ett intresse. Något som jag tidigare inte känt att jag fullt ut kunnat släppa taget om. Det är ett stort kliv och en stor befrielse, men också här något som lämnar ett slags tomrum inom mig och som behöver bytas mot något annat.

Men än har vi inte nått ända fram och på det finns det ännu tid att fundera. Resan fortsätter och när köket står klart står vindsgarderoben på tur. 



//Tina 



således artikel Mina tankar ett halvår senare...

det är alla artiklar Mina tankar ett halvår senare... Den här gången förhoppningsvis kan ge fördelar till er alla. Okej, du ser i en annan artikel post.

Du nu läser artikeln Mina tankar ett halvår senare... adressen https://delaenkla.blogspot.com/2019/02/mina-tankar-ett-halvar-senare.html

Prenumerera på gratis e-postuppdateringar:

0 Response to "Mina tankar ett halvår senare..."

Skicka en kommentar