Månadens Inköp...

Månadens Inköp... - Hej kompis Dela enkla tips till våra vänner, I artikeln du läste denna gång med titeln Månadens Inköp..., Vi har förberett väl för den här artikeln du läser och hämta informationen däri. förhoppningsvis fylla inlägg Artikel allmänna, Artikel dagliga, Artikel De senaste tipsen, Artikel hälsa, Artikel tekniker, vi skriver kan förstå. Tja, glad läsning.

titel : Månadens Inköp...
länk : Månadens Inköp...

Läs också


Månadens Inköp...

Jag har funderat lite fram och tillbaka på den här kategorin- Månadens Inköp- som lite drygt det senaste halvåret har varit ett sätt för mig att hålla koll på vad det är som kommer in i vårt hushåll. Den senaste tiden har jag uppmärksammat att det inom Simple Living och minimalistkretsar finns en allt strängare syn på det här med inköp och att dessa inför andra måste förklaras i detalj för att bli accepterade och anses vara 'tillåtna'. Det finns också en hel del oskrivna regler inom samma kretsar om att varan allra helst ska inhandlas begagnad och om inte kan det bli både fy och skäms. Som minimalist eller Simple Living- entusiast förväntas du ställa dig utanför konsumtionssamhället.

Jag vill gärna dela mina tankar och ge er min syn på saken. Det är bra på alla sätt och vis med återbruk och förmodligen också något vi alla borde ägna oss åt, men någonstans måste ju ändå gränsen dras för vad som kan anses vara rimligt. Att t ex behöva vänta ett helt år eller mer på att en specifik vara ska dyka upp begagnad i det skick man önskar, känns för mig inte skäligt. Självklart scannar också jag i de allra flesta fall först av Blocket, Tradera, Auktionskammare och e v en och annan Second Hand butik, men om jag inte hittar det jag är i behov av eller söker efter inom loppet av säg någon månad eller två men absolut max tre(beroende på vad det gäller), då kommer jag att köpa det nytt och jag kommer göra det utan dåligt samvete.

Att plåga sig själv och påföra ångest över varje nyinköp är inte min melodi och jag vill inte heller i någon mening bidra till detta. Självklart har var och en rätten att köpa precis det denne vill på det sätt som denne önskar. Ibland är det något som fyller ett viktigt behov, men ibland kan det lika gärna vara något som bara förgyller. Månadens inköp kommer att fortsätta här på bloggen och jag kommer ibland att ge en kort kommentar om det som köpts in- inte för att jag känner ett behov att förklara mig- utan för att det ger er som läser en mer tydlig bild om hur jag tänker kring nya inköp samtidigt som jag fortsätter att rensa och förenkla i vårt hem. 

Nedan följer April månads inköp;

  • Solhatt
  • Ölglas 
  • Förvaringsburkar i glas

Ölglas har vi köpt med hänvisning till att några av dem förolyckats. Samma med förvaringen, naggade kärl har rensats bort och ersatts.
  
Komma hem

Vidare har jag tidigare haft siktet inställt på att det inom kort skulle komma att bli en månad helt utan inköp. Efter städning, rensning och genomgång av köket inser jag dock att vi har del saker som behöver kompletteras och/eller bytas ut tillsammans med en del annat. 


//Tina




således artikel Månadens Inköp...

det är alla artiklar Månadens Inköp... Den här gången förhoppningsvis kan ge fördelar till er alla. Okej, du ser i en annan artikel post.

Du nu läser artikeln Månadens Inköp... adressen https://delaenkla.blogspot.com/2019/05/manadens-inkop.html

Prenumerera på gratis e-postuppdateringar:

0 Response to "Månadens Inköp..."

Skicka en kommentar